۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

زمانی که ضد یخ هم یخ کند ؟


با اجازه دوستان چند روزی رفته بو دیم ولایت! مناطق زلزله زده که متاسفانه وقتی هر بار که میرم میام چند روزی دلم از دنیا پر میشه قبلا که میرفتیم دلملان باز میشداما الان که میروم با خرابه های بیشماری ربرو میشوم که حتی خاکبرداری هم نشده ولی در طرف دیگر قضیه دولت دروغگو ونظام فاشیست آخوندی را میبینم که هرروز  بر بوق و طبل میزند که هزار واحد ساختیم و فلان کردیم اما ....اما آه وقتی آدم میرود و واقعیت ها را میبیند آرزوی مرگ میکند که ای خدا اینم دولت  ما داریم اینم سرزمین  که ما به دنیا آمدیم ؟ آخه تا کی باید واقعیت ها را وارونه باید دید تا کی ؟
خلاصه شرح حال مناطق را در دو خط میتوانم بنویسم  در حدود 10الی 20 روستایی که از 400 روستا اسیب دیدند ما رفتیم 10درصد هم ساخت و ساز ندیدیم اکثرا در چادرهای اهدائی مردم زندگی میکنند
در حالی که هوا زیر صفر درجه است چادر به چه درد میخورد در ثانی همه چادر ها نازک و از این چادر های تابستانی  است که همه بیرون رفتنی ازشون استفاده میکنیم
و اما میرسیم به کارهایی نظام آخوندیی علی چلاق انجام داده؟ در 4 روستا تعدادی میلگرد به چشم میخورد  که از فرت سرما به حال خود رها شده بود و کارگران همه ساخت و ساز را تعطیل کرده بودند  .در یک روستا دو واحد را به اصطلاح بتن ریزی کرده بودند که سقف یکی از انها ترک خورده بود من که پرسیدم چی شده مهندس شون که از سپاهیان اهر بود که من  قبلا از دور میشناختم  با پرخاشگری جوابم را این طوری داد (بتن یخ زده ) من به آن مهندس فخیمه گفتم مگر بتن ضد یخ نداره در جواب شنیدم که مگر بتن هم ضد یخ دارد تا این را شنیدم دیگر هیچی نپرسیدم و راه افتام ؟و این چنین دارن میسازن این مهندسان سپاه این مملکت را به خودم گفتم وقتی که علی چلاق تو روز روشن تو چشم آدم نگاه میکنه و میگه  الان شب است ؟ ازاین  نوچه ها که انتظار ی نباید داشت  بغض گلویم را میفشارد و با خودم زمزمه میکنم چرا ؟ چرا ما باید به این روز بیافتیم چرا باید ......................و در آخر به این نتیجه میرسم که (روزی که ما مسلمان شدیم همان روز بدبختی ما بوده است )
اکثر آنهایی که فامیل و پول دارند همه مناطق را رها کرده و به شهر رفته اند و انهایی هم که مانده اند با سرما دست و پنجه نرم میکنند ؟

این هم هواشناسی مناطق 

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی دمای هوا در بسیاری از مناطق زلزله‌زده را کمتر از صفر اعلام کرد و گفت: از امشب هوا در مناطق زلزله‌زده سردتر می‌شود.

امیر شاهرخ حسنعلیزاده با اعلام این خبر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از امشب هوای کاملا پاییزی در آذربایجان شرقی و مناطق زلزله زده کاملا احساس می‌شود.

حسنعلی زاده افزود: با توجه به بارش برف و سفید پوش شدن ارتفاعات بزگوش و ساوالان، هوای سرد در منطقه حکم فرما خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا در استان از اوایل نیمه اول آبان ماه گفت: به ویژه بارش باران در منطقه افزایش می‌یابد.

حسنعلی‌زاده دمای هوا در بسیاری از مناطق زلزله زده را کمتر از صفر اعلام کرد و گفت: ثبت دمای یک درجه بالای صفر در مناطقی نظیر سراب با هزار و 800 متر ارتفاع از سطح دریا دلیلی بر این مدعا است.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ارتفاع بیش از 2 هزار و 500 متری بسیاری از روستاها در مناطق زلزله زده گفت: مطمئنا در این ارتفاعات هم اکنون نه تنها دمای زیر صفر بلکه بسیار سردتر از آن نیز قابل ثبت است.

حسنعلی‌زاده یادآور شد: به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی در این ارتفاعات ثبت دما در آنها صورت نمی‌گیرد که در صورت امکان ثبت حتما دمای هوای بسیاری پایینی قابل رویت بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر